Jump to content

Captain Spare-time

Members
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Captain Spare-time last won the day on March 3 2020

Captain Spare-time had the most liked content!

About Captain Spare-time

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

329 profile views
  1. That LOOKED really easy I’m a little dubious of the 100% strength claim but it looks like it’d be pretty strong. Thanks Surecaztr. I might give this a crack next time I need to tie one
  2. Cheers Yellow Door Yeah, I used to hear about the spotter planes when I first started fishing out west. It was usually offered as the reason the Salmon weren’t around I imagine a drone could be pretty handy for school spotting I’m not sure how I feel about that I guess as a recreational angler, I’m good with it But stories like the one you posted highlight the downsides of such use. I guess my feeing is that I’m ok with most approaches but that moderation is the key
  3. Hehehe. Almost came a croppa before Ceduna. You’d think I’d be right on top of this, seeing that I’m in the transport game If you’ve had a wheel off, always check the nuts a little ways up the road
  4. Scott’s beach. Fowlers Bay dunes and Dog Fence
  5. It’s not much, but it’s about as far as I got on this lot. I’ve got a tonne of footage and I’d pictured a Spielberg masterpiece, but alas
  6. Lol . Yeah, I saw you’re a dark sider, Softy. My mum taught me that “It takes all sorts”
  7. It’s the first drone I’ve owned and I don’t get to use it enough to get really competent but it’s pretty bloody cool I went with the Mavic Pro for its size, flight time and quality. I also lashed out on a heap on ND and CP filters. They’re a must if you want to get really good quality footage in differing conditions As for footage, yeah, I got plenty. However, it’s finding the time to edit it all together into some sort of cool and interesting video that is the problem If I can dig a piece up, I’ll post it Im off to YouTube now to look up Ash Smith
  8. Since getting a tinny, I’ve gone and beefed up my tackle in the hope of one day hooking up on a decent kingfish. Darren at Sportsfishing Scene recommended I learn how to tie the FG knot. While I’ve only tied it a few times now, I’m already finding it much easier to do. I even tied it whilst bobbing around in the swell the other week This is the video I found easiest to follow.
  9. Thanks Dave. I love that place almost enough to wish I was old. I can see me retiring out there
  10. Thought I’d share a couple of pix shot with the drone from one of my favourite areas to fish. The West Coast
  11. Cheers Des. I’ll check it out tomorrow. I’ve had a couple of shandies tonight and I’m feeling a little foggy ST
  12. Well, I’ve got NFI about growing worms But going on the amount of work / effort you’ve put in, I’d say you should be kicking arse
  13. Holy crap While that’s not exactly what I was after, it’s a super handy link / site There’s a TONNE of information there Thanks Doobie Much appreciated ST
  14. I have a question regarding tides in Gulf St Vincent. I’ve been spending a bit of time down south these last couple of months (Wirrina) and seeing as how fishing from a boat (well, tinny) is still very new to me, I’m checking the weather reports regularly to see how windy it’s expected to be on my days off. What I haven’t been paying much attention to is the tide. Contrary to my user name (my mates would have you believe I do sweet FA), I don’t have a tonne of spare time and so as long as it’s not windy, I’m gonna try get out on the water. As I’m becoming a bit more familiar with the t
×
×
  • Create New...